marcel@link-smb.nl

Marcel de Visser
link_smb
link-smb
link-smb


Be the difference

Men hoort het vaak: jezelf onderscheiden binnen de markt is het belangrijkste wat er is in ondernemersland. Laten we eerlijk zijn, dat is waar. Maar…. onderscheidend zijn is alleen goed als je nuttig onderscheidend bent. Hoe u zich wel kan onderscheiden is voor velen héél moeilijk. Link helpt door anders te denken en anders te willen zijn. Het maken van keuzes en het kiezen van de juiste strategie van een organisatie tot aan de uitvoering van een concept of campagne.


Een onderscheidend vermogen dat voor u werkt, is een mix van een aantal zaken. Vergeet nooit uw core-business! Wat heeft u er aan als mensen u wel kennen maar niet weten wat u doet of levert? Denk na over de behoefte van uw (potentiële) klant!  Immers onderscheidend zijn in iets wat de klant niet wil gaat u niet helpen. Maak duidelijk wat u anders doet dan anderen! 

Onderscheidend zijn zonder uw onderscheidend vermogen te communiceren is niet handig. Laat weten waarom u bepaalde zaken anders doet! Communiceer met uw klanten en vraag aan ze wat ze willen. Wanneer u weet hoe uw klant denkt en ze betrekt bij het product/ dienst of merk maakt u het verschil!

 

Wanneer u wilt onderscheiden van anderen en concurrenten voor wilt zijn, moet u slim zijn en lef tonen.Het vooral anders willen doen, dan dat u altijd hebt gedaan. u wilt opvallen ten opzichte van uw concurrenten. Je moet je niet willen onderscheiden, je moet het verschil willen zijn!!

Link SMB helpt bedrijven/ organisaties om dat verschil te zijn!

U moet kiezen om gekozen te worden. Wat maakt uw organisatie in de ogen van uw doelgroep beter dan de concurrent? Blijft het bij woorden als "professioneel" en "deskundig" op de website? Dat is niet onderscheidend want dat zegt iedereen. En de klant verwacht niet anders. Of biedt u echt iets anders? Alleen als onderscheidend vermogen is doorgevoerd in de gehele organisatie, als het echt anders én memorabel is en ook nog eens waarde toevoegt, ervaart de klant dat u beter bent. De klant kiest dan bewust voor u en blijft voor u kiezen.  Het creëren van onderscheidend vermogen begint met het (opnieuw) definiëren van een onderscheidende propositie en kernwaarden . Wij helpen u graag met het opstellen hiervan door onderstaande vragen te beantwoorden: 

 









Wie/wat willen we zijn?
Voor wie werken wij? Wat is onze marktdefinitie?
Wat doen wij?
Op welke herkenbare manier?
Wat levert dat onze klanten op? 
Wat doen we nog meer en hoe doen we dat dan? 
Wat doen we nog meer (als werkgever) en hoe doen we dat dan? 


Link SMB werkt samen met de klant aan het onderscheidend vermogen om een product/ dienst of merk te verbinden met sport. Andersom verbindt Link SMB de sport met bedrijven, zodat maatschappelijke doelstellingen, sportprestaties, succesvolle evenementen worden gerealiseerd.

Link SMB verbindt en staat voor een totaal aanpak van analyse tot activatie.

 

Recente opdrachten

Onderstaand een overzicht van recente opdrachten en projecten:

Clypper
Link SMB is nauw betrokken bij de implementatie van Clypper wereldwijd. Lees verder

   

Samenwerking met MountainbikePlus
In elke editie van Mountain Bike Plus haalt de redactie de onderste steen van boven...
Lees verder