marcel@link-smb.nl

Marcel de Visser
link_smb
link-smb
link-smb


Werkwijze

Elke organisatie, elke klant, elk project en elke opdracht vraagt om een specifieke benadering. Uitgangspunt en dus vertrekpunt van samenwerking is de vraag en behoefte van de klant op het gebied van marketing. Na een stevig partijtje sparren maken we een eerste analyse. Een passende strategie wordt samen opgesteld om vervolgens van start te gaan als interim projectleider, -manager of consultant.

Met de strategie als basis wordt het creatieve proces gestart. Bij het proces wordt de opdrachtgever nauw betrokken. Door het maken van een gedegen intake, wordt er kennis vergaard. Verschillende concepten worden bedacht, besproken en gepresenteerd. Uiteindelijk word één concept gekozen. Het concept dient als rode draad, houvast voor het ontwerp en/of campagne. Het bevat de hoofdlijnen en basisregels voor de verdere vormontwikkeling en mediakeuze. Als het concept staat start de laatste fase: ontwikkeling en implementatie van oplossingen waarmee onze opdrachtgevers relaties kunnen aanknopen en onderhouden, zodat ambities worden omgezet in gewenste resultaten.


Link SMB werkt volgens het onderstaande model:

Het formuleren van een strategie gaat met veel vragen gepaard. Wat is exact de waarde die je toevoegt aan je klant, je propositie? En wie is exact die klant? En heel belangrijk: Wie is niet je klant? Hoe bereik je de klant? Hoe maak je de klant tevreden? Lever je wat je belooft, of overtref je zelfs de verwachtingen? Is de operationele structuur zo ingericht dat je optimaal waarde kunt toevoegen? Link SMB helpt bij het definiëren van het onderscheidend vermogen waarmee een organisatie waarde toevoegt. Dat betekent dat we helpen om heldere strategische keuzes te maken.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Customer Segments Op welke klantgroepen richt het bedrijf zich?
Value Propositions Welke waardepropositie heeft het bedrijf/ dienst of product te bieden?
Channels Via welke kanalen bereikt de propositie de klantgroepen?
Customer Relationships Welk type relatie wordt opgebouwd met de klantgroepen?
Revenue Streams Welke inkomsten genereert de propositie bij de klantgroepen?
Key Resources Welke hulpbronnen zijn er nodig om het concept te laten slagen?
Key Activities Welke activiteiten moeten worden uitgevoerd om het concept om je te laten slagen?
Key Partnerships Welk netwerk van leveranciers en partners zijn er nodig?
Cost Structure Welke kosten worden gemaakt bij de operatie van het concept?

 

 

 

 

Recente opdrachten

Onderstaand een overzicht van recente opdrachten en projecten:

Clypper
Link SMB is nauw betrokken bij de implementatie van Clypper wereldwijd. Lees verder

   

Samenwerking met MountainbikePlus
In elke editie van Mountain Bike Plus haalt de redactie de onderste steen van boven...
Lees verder